דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונפליקטים בזוגיות - האם טיפול זוגי יסייע ? בהחלט כן 

מאת    [ 10/01/2012 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2200 פעמים ]

הקדמה

קונפליקטים בזוגיות הן מן הבעיות המעיקות ביותר על חיי הזוגיות. במהלך יעוץ או טיפול זוגי אצל פסיכולוג או מטפל זוגי, יוכל הזוג לראות את ההיבטים השונים של הקונפליקטים ביניהם, לחשוף כאבים וביחד להסתכל בפרופורציות על כל מה שקורה, להוקיר את הטוב, לצמצם את מה שמפריע ולמצוא ביחד את מקורות החוזק שאיחדו אותם בתחילת חיי הזוגיות ובמשך השנים הועמו משהו. רצוי שהמטפל יהיה פסיכולוג או מטפל שיש להם נסיון רב בטיפול זוגי.

 

קונפליקטים בזוגיות - האם כישלון ?

לפעמים נדמה לנו שהקונפליקטים  בזוגיות שלנו הם כל כך גדולים, קשים ובלתי ניתנים לגישור ולכן זה מעיד על כך שהזוגיות שלנו נכשלה. 

 

חוקר זוגיות

אחד מחוקרי הזוגיות המובילים בעולם הוא ג'ון גוטמן במחקריו גילה גוטמן שלמעשה כ 70%- מהקונפליקטים שעולים בין בני זוג הם למעשה בלתי פתירים. לדוגמא, הבדלים בגישה לחינוך ילדים, ניהול הבית, מינון יחסי המין ועוד. בנוסף נמצא במחקריו שכמות הקונפליקטים אינה שונה בין זוגות במשבר לזוגות המדווחים על עצמם כמאושרים. ההבדל היה בסגנון הטיפול בקונפליקט וביכולת להתמודד. הגישה של זוגות מאושרים לעובדה שיש ביניהם קונפליקטים,  וקבלת הקונפליקטים כחלק בלתי נפרד מהזוגיות, גורמת להם להתייחס לזה באופן שאינו מפרק אותם, אלא הוא חלק מהם.

 

להוציא את הנושאים השליליים

לעיתים נדמה לזוגות שאם הם יוציאו מלקסיקון החיים המשותפים שלהם את אחד מהנושאים השליליים שמפריעים להם בבן הזוג/ בת הזוג, הכל יהיה הרבה יותר טוב. בפועל  ההתמקדות בגורם השלילי שמייחסים לבן /בת הזוג הוא זה שצובע לעיתים בצבעים קודרים את היחסים. חשוב מאוד לצמצם את המוקדים השליליים, אך חשוב עוד יותר לדעת, שחיסול מוחלט של השלילי אינו בהכרח מעיד על אהבה וקשר אמיץ.

 

מקורות מצוקה

גוטמן גילה שמקורות המצוקה של זוגות, למשל, תקשורת צינית ולעגנית, אינה קשורה למקורות האהבה והקשר, שקשורים בעיקר לחברות, איכפתיות, רצון להיות ביחד ועוד. כמובן שאין קשר בין השניים, הפסקת התקשורת הצינית לא יוצרת בהכרח חברות, ולפעמים חברות יכולה להיות חזקה וטובה למרות תקשורת צינית.

 

פסיכולוג לייעוץ זוגי

במהלך יעוץ זוגי, הנעשה ע"י פסיכולוג או איש מקצוע מנוסה בטיפול כזה, יוכל הזוג לראות את ההיבטים השונים של הקונפליקטים ביניהם, לחשוף כאבים וביחד להסתכל בפרופורציות על כל מה שקורה, להוקיר את הטוב, לצמצם את מה שמפריע ולמצוא ביחד את מקורות החוזק והאהבה שחיברו אותם בראשית הקשר.

בזוגיות כמו בחיי כל אדם ואדם, התבוננות בפרספקטיבה רחבה, בפרופורציה ובמתן פרשנות נוספת למצבים שונים – מאפשרת תהליכים של מודעות וצמיחה שני בני הזוג.

הטיפול הזוגי ו/או הפרטני מאפשר זאת.

 

חסרה לכם המלצה טובה על פסיכולוג ? רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים פסיכולוג, למשל, פסיכולוג קליני, או טיפול/ייעוץ זוגי וכדומה, אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף עליהם. ההתאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה קרן המכירה היטב את כל המטפלים. זה חוסך זמן, כסף ומונע עגמת נפש.


http://www.bekesher-letipul.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב